Siirry sisältöön

Olemme perustaneet valtakunnallisen Asiakas- ja potilasturvallisuusverkoston (aikaisempi nimi As-PoT-Ovas-verkosto), jossa valmistellaan määrittelyä niistä asiakas- ja potilasturvallisuuden tietosisällöistä tai asiakaskokonaisuuksista, jotka tulisi ottaa huomioon järjestämislain ja valvontalain mukaisissa omavalvontaohjelmissa ja -suunnitelmissa. Verkostossa valmistellaan myös erilaisia rakennemalleja.

Oman hyvinvointialueen valmistelu saa apua ja tukea tästä kansallisesta yhteistyöstä.

Alla tulevien kokoontumisten (Teamsin kautta) päivämäärät ja alustava sisältö. Merkkaathan ajat jo kalenteriisi. Tervetuloa mukaan!

24.1. Strategian toimenpideohjelma
14.2. Johtajien jalkautuminen ja henkilöstön osallistaminen – hyviä käytäntöjä ja haasteita
14.3. Tiedolla johtaminen – itsearviointityökalu ja seurantamittaristo
11.4. Hyvinvointialueet asiakas- ja potilasturvallisuuden edistäjinä – miten johtamisrakenteet tukevat turvallisuutta
16.5. Strategia todeksi

Lisätietoja antaa palvelupäällikkö Jaana Kalliokoski, jaana.kalliokoski(a)ovph.fi

Verkostossa on laadittu seuraavat kuvaukset

Johtamisen rakenteet asiakas- ja potilasturvallisuuden ja valvonnan menettelyjen kannalta

Sopimusohjaus

Omavalvontaohjelma

Asiakas- ja potilasturvallisuuskeskuksen logolla varustettuja tuotteita/työkaluja, tarkistuslistoja ja mallikuvauksia saa käyttää sellaisenaan. Hyvinvointialueet ja muut organisaatiot saavat muokata niitä omaan käyttöönsä ja vaihtaa niihin omat tunnisteensa.

Lähdeviitteenä mainitaan se keskuksen verkkosivu, jossa alkuperäinen tuote on julkaistu ja päivämäärä, jolloin tuote on sivulta ladattu. Lähdeviite auttaa jäljittämään siteeratun version, jos ja kun sivulla olevaa tuotetta päivitetään.