Siirry sisältöön

Asiakkaan, potilaan ja läheisen ääni kuuluville

Koulutuksen tavoitteena on että osallistuja

  • ymmärtää asiakkaan ja potilaan osallisuuteen liittyvien esteiden ja niiden purkamisen merkityksen asiakas- ja potilasturvallisuuden varmistamisessa 
  • saa keinoja asiakkaan, potilaan ja läheisen voimavarojen ja osallisuuden tukemiseen  
  • saa keinoja vahvistaa asiakkaan, potilaan ja läheisen osallistumista omissa palveluissaan ja hoidossaan.

Webinaari on maksuton ja avoin kaikille.

Ilmoittaudu sivulla Koulutus – Pohjanmaan hyvinvointialue viimeistään 18.9. Pohjanmaan hyvinvointialueen henkilökunta ilmoittautuu Intranet koulutuskalenterin kautta.

Osallistuminen on myös mahdollista tälle sivulle lähempänä seminaaria tulevan Teams-linkin kautta.

Jos osallistut etäyhteydellä, muistathan kokoukseen kirjautuessa kirjoittaa koko nimesi ja organisaation lyhenteen niille varattuun kenttään. Näin saamme dokumentoitua osallistujat asianmukaisesti. Antamasi henkilötiedot (nimi, organisaatio, sähköpostiosoite) tallentuvat No Harm -webinaarien osallistujalistalle. Tietojasi käytetään No Harm -webinaarisarjaa koskevaan tiedottamiseen.

Tallenteen voi pyytää osoitteesta noharm(a)ovph.fi.

Ohjelma

12.00–12.15 Tervetuloa

12.15–13.05 Osallisuuteen liittyvät esteet ja niiden purkaminen 
Marjaana Jones, tutkijatohtori, Tampereen yliopisto 

13.05–13.25 Kahvitauko

13.25–14.10 Asiakkaiden raportoima laatutieto – miten se taipuu asiakas- ja potilasturvallisuuden edistämiseksi?
Hanna Tiirinki, Sosiaali- ja terveydenhuollon asiakasturvallisuuden työelämäprofessori, Turun yliopisto

14.10–14.20 Kommenttipuheenvuoro
Anna-Mari Hekkala, ylilääkäri, Suomen Sydänliitto ry

14.20–15.00 Jaettu päätöksenteko
Hanna Kuusisto, asiakas- ja potilasturvallisuuden professori, Itä-Suomen yliopisto

15.00–15.10 Kommenttipuheenvuoro
Pauliina Alppi, potilaan ääni

15.10–15.15 Puheenjohtajan yhteenveto