Siirry sisältöön

Lue näköislehti digitaalisesti (avaa Issuu-PDF-julkaisu). Käytä Edge- tai Chrome-selainta. Julkaisu ei toimi saavutettavasti ruudunlukijalaitteella.

Lue saavutettava julkaisu (pdf) tämän linkin takaa.

Tilaa lehti tästä!

Sivut

(Sivut ovat pdf-tiedostoja.)

2 | Sisältö

3 | Pääkirjoitus: Kokemuksen puhetta päättäjille
Tuija ikonen

4 | Asiakkaan ääni: Asiakasraatitoiminta on suoraa vaikuttamista
Ulla Kalliokoski haastatteli Pirjo Peltomäkeä ja Sari Westiä.

6 | Kokemuksen ääni: Ylisosiaalineuvoksen ajatuksia uudesta asiakas- ja potilasturvallisuusstrategiasta
Hanna Toiviainen haastatteli Aulikki Kananojaa.

10 | Päättäjältä päättäjille: Asiakas- ja potilasturvallisuus on kasvanut strategiseksi asiaksi
Tuija Ikonen haastatteli Aki Lindéniä.

14 | Päättäjältä päättäjille: Asiakas- ja potilasturvallisuus näkyväksi hyvinvointialueiden strategioihin
Tuija Ikonen haastatteli Paula Risikkoa.

18 | Johdon näkökulma: Ei asiakas tai potilas vaan ihminen
Saara Ketola haastatteli Marina Erholaa.

20 | Eettinen näkökulma: ETENE katsoo asiakas- ja potilasturvallisuutta eettiseltä kannalta
Tuija Ikonen haastatteli Jaana Hallamaata ja Kati Myllymäkeä.

24 | Tutkijan kynästä: Tutkimusyhteistyö asiakas- ja potilasturvallisuuskulttuurin edistämisessä
Hannele Turunen

28 | Asiantuntijan kynästä: Asiakas- ja potilasturvallisuus ja suun terveydenhuolto
Nora Hiivala

30 | Kuulumisia maailmalta: Maailman terveysjärjestö WHO 75 vuotta
Saara Ketola

34 | Asiakas- ja potilasturvallisuusstrategia: Suomesta asiakas- ja potilasturvallisuuden mallimaa vuoteen 2026 mennessä
Kaisa Halinen

36 | Asiakas- ja potilasturvallisuusstrategia: Toimenpideohjelma ja itsearviointityökalu hyvinvointialueiden tueksi
Hanna Toiviainen

40 | Keskuksessa tapahtuu
Tanja Hautala ja Satu Koskela

42 | NO HARM -kierrätyspiste

44 | Tiesitkö, että…

46 | Lukuvinkkejä ja Merkitse kalenteriin