Päättäjäkirje
Vuoden toisessa päättäjäkirjeessä kerrotaan mm. mistä hyvinvoitialueiden johdon kanssa keskustellaan keväällä
Julkaisemme kaksi kertaa vuodessa päättäjäkirjeen, johon kootaan ajantasaista tietoa päättäjille asiakas- ja potilasturvallisuudesta.
Päättäjäkirjeessä 2/2024 kerromme mm. näistä aiheista:
- Asiakas- ja potilasturvallisuuskeskus vierailee hyvinvointialueilla keväällä
- Asiakas- ja potilasturvallisuus ehdotetaan sisällytettäväksi hyvinvointialueiden valtakunnallisiin tavoitteisiin
- Asiakas- ja potilasturvallisuuskeskus vaikuttaa lainsäädännön valmisteluun
- Ammattihenkilölakia uudistettaessa tulee sote-ammattilaisten turvallisuusosaamisen vaatimukset ja työnjako suunnitella huolella
- Paljonko lääkitysvirheet maksavat hyvinvointialueelle?