Siirry sisältöön
Lausunnot

Asiakas- ja potilasturvallisuus huomioitava hyvinvointialueneuvottelukunnan työskentelyssä

Asiakas- ja potilasturvallisuuskeskus on antanut lausuntonsa hyvinvointialueneuvottelukuntaa koskevaan valtioneuvoston asetusluonnokseen.

Asiakas- ja potilasturvallisuuskeskus tuo lausunnossaan esiin, että se on mielellään neuvottelukunnan käytettävissä omaa asiantuntemustaan edellyttävien asioiden käsittelyssä. Asiakas- ja potilasturvallisuuskeskus ehdottaa lisäksi, että hyvinvointialueneuvottelukunnan alaisuuteen perustetaan sosiaali- ja terveydenhuollon sekä pelastustoimen palveluiden yhdenvertaisuutta, laatua ja asiakas- ja potilasturvallisuutta käsittelevä jaosto. Asiakas- ja potilasturvallisuuskeskus esittää osallistumistaan edellä mainitun kaltaisen jaoston työhön.

Lausunto on kokonaisuudessaan luettavissa lausuntopalvelussa: Lausunto – Lausuntopalvelu

Lisätietoja antaa: Satu Koskela, johtava asiantuntija, Asiakas- ja potilasturvallisuuskeskus, satu.koskela(a)ovph.fi, p. 040 513 9429